Telenet informeert zijn klanten over prijsaanpassing

Donderdag 14 juni 2018 — Telenet past op 23 juli 2018 de tarieven van een aantal diensten aan. Alle klanten worden de komende dagen persoonlijk op de hoogte gebracht van de aanpassing. Telenet investeert voortdurend in zijn netwerk, producten en diensten om zijn klanten de beste digitale ervaring te bieden in een steeds meer geconnecteerde wereld. Om dit te blijven verzekeren, ziet het bedrijf zich genoodzaakt de gestegen consumentenprijzen en een deel van de investeringskosten door te rekenen.

Het mobiele datavolume neemt jaarlijks met zo’n 60% toe. Op het vast netwerk stijgt het verkeer jaar op jaar met 40%. Alles samen, stroomt er 100 keer meer verkeer over de kabel dan tien jaar geleden. De vraag naar snellere verbindingen, meer keuzemogelijkheden, meer mobiel internet en meer capaciteit blijft toenemen. In een dynamische en competitieve markt kiest Telenet ervoor om onverminderd te investeren in zijn netwerk, producten en dienstverlening. Het bedrijf wil de beste infrastructuur bieden om tegemoet te komen aan de verwachtingen van consumenten en bedrijven.

Zo plaatste Telenet de afgelopen jaren al meer dan 200 nieuwe gsm-masten, en ging het in alle gemeenten langs om het kabelnetwerk technisch uit te breiden en te voorzien op het toenemende verkeer.  Ook verschillende producten werden aangepast aan het veranderend gebruik van de klant. Waar nodig kregen klanten meer snelheid en volume in hun internetproduct. WIGO biedt de klant gemoedsrust met een all-in oplossing, tot 5 simkaarten. Op het gebied van wifi heeft Telenet het afgelopen jaar eveneens sterk geïnvesteerd om best mogelijke ervaring in elk huis te brengen.

Telenet neemt het grootste deel van de investeringen voor eigen rekening. Maar om het snel veranderend consumentengedrag te blijven volgen en een voortrekkersrol te blijven spelen in het aanbieden van kwalitatieve producten en diensten, ziet het bedrijf zich genoodzaakt de gestegen consumentenprijzen en een deel van de investeringskosten door te rekenen.

We begrijpen dat deze boodschap nooit aangenaam is. Maar we geloven dat onze klanten bewust onze diensten kiezen omwille van de kwaliteit en daar willen we op blijven inzetten. We bieden de beste producten met veel data, een snelle betrouwbare internetverbinding en een sterke televisie-ervaring. In die optiek kunnen we niet tegelijk voor alle producten de laagste prijzen aanbieden. In onze strategie van doorgedreven investeringen zien we ons dan ook genoodzaakt een deel van de kosten door te rekenen. Daarbij garanderen we de klant dat we onverminderd zijn producten zullen blijven verbeteren en aanpassen aan de manier waarop hij ze gebruikt”, klinkt het bij het bedrijf.

Concreet voor de meest gekozen producten:

• WIGO 100 stijgt met €3/maand
  • Whop en Whoppa stijgen met €1,70/maand
  • Apart aangeboden internetproducten (uitgezonderd Basic Internet) stijgen met max €1/maand per maand
  • Mobiele abonnementen King en Kong stijgen met €1/maand
  • Play Sports stijgt met max €1,55/maand
  • Voor zakenklanten stijgen Fluo en Fluo Home, met max €1,75 zonder BTW per maand. WIGO Business 5GB stijgt met €3/maand.

Een overzicht van prijswijzigingen op overige producten is te vinden op telenet.be/nl/nieuweprijzen2018.

Volgende tarieven blijven ongewijzigd:

• Basic internet
  • De entertainmentpakketten Play en Play More
  • De Play Sports Dagpas
  • Installatie & activatiekosten
  • Vaste telefonie opties
  • Toepassing van het sociaal tarief

Telenet wil persoonlijk en transparant communiceren naar zijn klanten. Elke klant wordt vanaf vandaag persoonlijk geïnformeerd per brief of e-mail. Op de gepersonaliseerde webpagina telenet.be/nl/nieuweprijzen2018 kunnen klanten via een detailberekening nagaan wat de prijsaanpassing precies voor hen betekent.

Over Telenet BV

Als aanbieder van entertainment- en telecommunicatiediensten in België is Telenet Group steeds op zoek naar de perfecte beleving in de digitale wereld voor zijn klanten. Het bedrijf spitst zich onder de merknaam Telenet toe op het aanbieden van digitale televisie, hogesnelheidsinternet en vaste en mobiele telefoniediensten aan residentiële klanten in Vlaanderen en Brussel.

Onder de merknaam BASE levert het mobiele telefonie in België. De afdeling Telenet Business bedient de zakelijke markt in België en Luxemburg met connectiviteits-, hosting- en security oplossingen. Meer dan 3000 medewerkers hebben samen 1 doel voor ogen: leven en werken eenvoudiger en aangenamer maken.

Telenet Group is een onderdeel van Telenet Group Holding nv en is een 100%-dochtervennootschap van Liberty Global. Liberty Global is één van 's werelds grootste geconvergeerde video-, breedband- en communicatiebedrijven, innoveert en versterkt mensen in zes landen in Europa om optimaal gebruik te maken van de digitale revolutie. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be.

Op deze overviewpagina op de Streamz pressroom delen we de Streamz premières, de Streamz+ premières en de beeldenbank waarop alle visuals van alle series beschikbaar zijn.

Telenet newsroom: press.telenet.be

Telenet BV